Nie sposób wymienić całej działalności pracowników GZDiZ w ostatnim roku. Mnogość pól aktywności i spraw, które „przeszły przez ręce” urzędników wymagałyby znacznie dłuższego, niż poniższe, sprawozdania. Zakres obowiązków GZDiZ jest bowiem o wiele szerszy niż widniejące w jego nazwie zarządzanie drogami i zielenią. W tych ramach mieszczą się nie tylko utrzymanie nawierzchni dróg i chodników czy zagospodarowywanie terenów zielonych i rekreacyjnych. Do tego dołączyć należy wymienione powyżej kwestie związane z organizacją i bezpieczeństwem ruchu oraz jego sterowaniem, a także bieżące utrzymanie infrastruktury oświetleniowej, utrzymanie porządku i czystości na terenie miasta, w tym usuwanie negatywnych skutków zimy.
Nie można również pominąć zadań związanych z zarządzaniem cmentarzami i lasami komunalnymi, czy opieką nad pomnikami. To także utrzymanie obiektów inżynierskich, czyli różnego rodzaju mostów, wiaduktów, kładek, przejść podziemnych, tuneli i obiektów zwodzonych. Dużą rolę w codziennej działalności GZDiZ odgrywa ponadto nadzór nad funkcjonowaniem Obszaru Płatnego Parkowania, czuwanie nad właściwą realizacją umów „szesnastkowych” zawieranych z inwestorami prywatnymi. Należy również odnotować wypełnianie obowiązków administracyjnych, jak wydawanie decyzji na zajęcie pasa drogowego zarówno na potrzeby robót, jak i handlowców czy restauratorów oraz prowadzenie szczegółowej ewidencji dróg publicznych biegnących przez Gdańsk. Wśród zadań znajduje się także szereg indywidualnych spraw, z którymi codziennie zgłaszają się do GZDiZ mieszkańcy naszego miasta.
Poniżej znajduje się podsumowanie działań GZDiZ w podziale na poszczególne branże: