1. Poznaj swoje możliwości
2. Zaprojektuj
- Zleć wykonanie reklamy korzystając z poradnika. Zdaj się na wiedzę i doświadczenie profesjonalnego twórcy reklamy.
3. Sprawdź zgodność
- Zabezpiecz swoje prawa w umowie z wykonawcą Twojej reklamy.
- Możesz zwrócić się z wnioskiem o opinię dotyczącą zgodności projektu reklamy z UKG lub wymagać tego od wykonawcy projektu.
4. Zgoda właściciela
- Uzyskaj zgodę właściciela budynku (np. wspólnoty mieszkaniowej) na montaż reklamy.
- Jeśli szyld znajduje się nad pasem drogowym (np. nad chodnikiem, jezdnią ) to należy uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
5. Budynek zabytkowy
- Jeśli Twój budynek znajduje się w rejestrze lub ewidencji zabytków, uzgodnij wygląd reklamy i uzyskaj decyzję konserwatora zabytków – jak sprawdzić czy budynek jest zabytkiem dowiesz się na stronie internetowej Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
6. Zgłoś do urzędu
- Złóż „wniosek zgłoszenia budowy i robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę” do Wydziału Urbanistyki i Architektury Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
7. Zamontuj
- Wszystkie formalności dopełnione! Możesz zacząć montaż!
- Robiąc to zgodnie z przepisami unikniesz konsekwencji finansowych związanych z karą lub wymianą reklamy.
8. Dbaj i serwisuj
- Twoja reklama jest Twoją wizytówką, więc utrzymuj ją w czystości.
- Regularna konserwacja wydłuży żywotność urządzenia.
Dobre i złe praktyki reklamowe
Tak postępuj
Tego nie rób!