-
NIE trać okazji do dobrej reklam
Szyld informuje o prowadzonej przez Ciebie działalności. Masz prawo tylko do jednego szyldu równoległego i semaforowego. Nie umieszczaj więc materiałów reklamowych znanych producentów np. alkoholu czy napojów gazowanych.

-
NIE wieszaj banerów
Umieszczanie banerów – nawet na jeden dzień – na budynku, na ogrodzeniu czy w każdym innym miejscu jest zakazane! Nawet jeśli przyświeca Ci szczytny cel – baner to wciąż baner.

-
NIE oślepiaj
Oświetlenie reklamy nie może migotać, pulsować, zmieniać koloru lub kierunku świecenia. Stosuj wewnętrzne oświetlenie o stałej intensywności i białej barwie – zewnętrzne halogeny są zakazane. Nie umieszczaj w witrynach ekranów wyświetlających materiały reklamowe!

-
NIE za wysoko
Nie Umieszczaj szyldu na dachu. Miejsce na Twój szyld jest w polu szyldowym nad witryną. Jeśli masz lokal w biurowcu możesz umieścić szyld tylko w parterze np. na tablicy wizytówkowej.

-
NIE zasłaniaj
Reklama nie może nachodzić na okna czy drzwi ani zasłaniać elementów dekoracyjnych elewacji (np. gzymsów czy cegły). Jeśli nie masz miejsca na szyld – zamontuj go w witrynie.

-
NIE przesadzaj
Umieść tyle reklam ile dopuszcza Uchwała Krajobrazowa Gdańska i ani jednej więcej. Za przekroczenie wymiarów oraz liczby narażasz się na karę, a i tak będziesz musiał je usunąć – szkoda pieniędzy.

-
NIE zastawiaj
Reklamuj się w obrębie swojej witryny. Reklama przenośna: przyczepy, makiety, stojaki, potykacze są zakazane. Tylko restauratorzy mogą umieścić jeden pulpit z menu albo jeden potykacz w obrębie ogródka gastronomicznego.
