Dane kontaktowe:
| Adres biura: | 80-205 Gdańsk, ul. Trubadurów 4, pok. 5, 6 | 
| Godziny pracy: | od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00-15.00 | 
| Kierownik działu: | Dorota Tomczak, tel. 58 52 44 531, e-mail: dorota.tomczak@gdansk.gda.pl | 
| Z-ca kierownika działu: | Beata Karczewska, tel. 58 52 44 529, e-mail: beata.karczewska@gdansk.gda.pl | 
| Piotr Jurkiewicz, tel. 58 52 44 534 | |
| Alicja Grabowska, tel. 58 52 44 533 | |
| Dyżur telefoniczny geodety: | Czwartki, godz. 9:00-14:00, pok. nr 5, tel. 58 52 44 534, tel. 58 52 44 529 | 
Prezentacja działu:
Dział Rozwoju Sieci Dróg i Ewidencji zajmuje się analizą i opracowaniem warunków koniecznych do ustalenia zasadności podejmowania drogowych inwestycji miejskich.
Do głównych zadań działu należy:
- Opracowywanie i nadzór merytoryczny nad realizacją projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organu właściwego do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
 - Przygotowanie wniosków z zakresu drogownictwa do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz udział merytoryczny w procesie opracowywania i uzgadniania tych planów.
 - Uzgadnianie i opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i koncepcji programowo-przestrzennych z zakresu drogownictwa.
 - Inicjowanie i przygotowywanie materiałów programowych oraz zlecanie wykonania dokumentacji projektowych o charakterze koncepcji programowo-przestrzennych, studiów wykonalności, analiz i ocen środowiskowych w ramach programowania inwestycji komunikacyjnych.
 - Współudział w opiniowaniu i uzgadnianiu dokumentacji projektowych z zakresu drogownictwa.
 - Przygotowywanie zadań zlecanych ujętych w zatwierdzonych rocznych planach inwestycyjnych w zakresie drogownictwa w fazie programowania przedsięwzięć inwestycyjnych.
 - Udział w procedurach przygotowywania Bazy Priorytetów Inwestycyjnych.
 - Przygotowanie informacji dla Wydziału Projektów Inwestycyjnych o planowanych inwestycjach publicznych w trybie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego.
 - Opiniowanie wniosków o sprzedaż lub dzierżawę gruntów należących do Gminy Miasta Gdańska.
 - Prowadzenie działań związanych z klasyfikacją dróg.
 - Prowadzenie Komputerowej Ewidencji Technicznej i Majątkowej Ulic (KETiMU).
 - Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
 - Przygotowywanie i prowadzenie regulacji stanów prawnych pasów drogowych ulic w Mieście.
 - Uczestnictwo w postępowaniach geodezyjnych, w których GZDiZ jest stroną.
 - Gospodarowanie nieruchomościami na potrzeby zarządzania drogami.
 - Udzielanie informacji o dostępie do drogi publicznej.
 - Przygotowanie, nadzorowanie i odbiory robót geodezyjno-prawnych dla potrzeb GZDiZ.
 - Wykonywanie opracowań geodezyjnych, pomiarów kontrolnych dla potrzeb GZDiZ.
 - Odbiory pod względem geodezyjno-prawnym infrastruktury przekazywanej w zarząd.
 - Występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub scalania nieruchomości w przypadku nabywania gruntów pod pas drogowy.
 - Przygotowanie podkładów geodezyjnych i dokumentów dla celów wykupienia lub wydzierżawienia terenów.
 - Prowadzenie problematyki związanej z regulacją stanu prawnego pasa drogowego.
 - Obsługa terenowo - prawna innych działów GZDiZ.
 - Opiniowanie nabywania nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości.
 - Analiza, opiniowanie projektów podziałów przygotowywanych w celu realizacji zadań na podstawie Zezwolenia na Realizacje Inwestycji Drogowej lub innych ustaw związanych z realizacją zadania.
 - Wnioskowanie do Wydziału Skarbu o ujawnienie w Księdze Wieczystej zmian wynikających z decyzji ZRID.
 - Wyjaśnianie spraw związanych z ewidencją gruntów.
 - Prowadzenie działań w zakresie zmian klasoużytków.
 - Współpraca z jednostkami organizacyjnymi i wydziałami Urzędu Miejskiego w Gdańsku w zakresie regulacji stanów prawnych gruntów.
 


