Dane kontaktowe:
Adres biura: | 80-205 Gdańsk, ul. Trubadurów 4, pok. 5, 6 |
Godziny pracy: | od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00-15.00 |
Kierownik działu: | Dorota Tomczak, tel. 58 52 44 531, e-mail: dorota.tomczak@gdansk.gda.pl |
Z-ca kierownika działu: | Beata Karczewska, tel. 58 52 44 529, e-mail: beata.karczewska@gdansk.gda.pl |
Piotr Jurkiewicz, tel. 58 52 44 534 | |
Alicja Grabowska, tel. 58 52 44 533 | |
Dyżur telefoniczny geodety: | Czwartki, godz. 9:00-14:00, pok. nr 5, tel. 58 52 44 534, tel. 58 52 44 529 |
Prezentacja działu:
Dział Rozwoju Sieci Dróg i Ewidencji zajmuje się analizą i opracowaniem warunków koniecznych do ustalenia zasadności podejmowania drogowych inwestycji miejskich.
Do głównych zadań działu należy:
- Opracowywanie i nadzór merytoryczny nad realizacją projektów planów rozwoju sieci drogowej oraz bieżące informowanie o tych planach organu właściwego do sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- Przygotowanie wniosków z zakresu drogownictwa do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz udział merytoryczny w procesie opracowywania i uzgadniania tych planów.
- Uzgadnianie i opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i koncepcji programowo-przestrzennych z zakresu drogownictwa.
- Inicjowanie i przygotowywanie materiałów programowych oraz zlecanie wykonania dokumentacji projektowych o charakterze koncepcji programowo-przestrzennych, studiów wykonalności, analiz i ocen środowiskowych w ramach programowania inwestycji komunikacyjnych.
- Współudział w opiniowaniu i uzgadnianiu dokumentacji projektowych z zakresu drogownictwa.
- Przygotowywanie zadań zlecanych ujętych w zatwierdzonych rocznych planach inwestycyjnych w zakresie drogownictwa w fazie programowania przedsięwzięć inwestycyjnych.
- Udział w procedurach przygotowywania Bazy Priorytetów Inwestycyjnych.
- Przygotowanie informacji dla Wydziału Projektów Inwestycyjnych o planowanych inwestycjach publicznych w trybie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego.
- Opiniowanie wniosków o sprzedaż lub dzierżawę gruntów należących do Gminy Miasta Gdańska.
- Prowadzenie działań związanych z klasyfikacją dróg.
- Prowadzenie Komputerowej Ewidencji Technicznej i Majątkowej Ulic (KETiMU).
- Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad.
- Przygotowywanie i prowadzenie regulacji stanów prawnych pasów drogowych ulic w Mieście.
- Uczestnictwo w postępowaniach geodezyjnych, w których GZDiZ jest stroną.
- Gospodarowanie nieruchomościami na potrzeby zarządzania drogami.
- Udzielanie informacji o dostępie do drogi publicznej.
- Przygotowanie, nadzorowanie i odbiory robót geodezyjno-prawnych dla potrzeb GZDiZ.
- Wykonywanie opracowań geodezyjnych, pomiarów kontrolnych dla potrzeb GZDiZ.
- Odbiory pod względem geodezyjno-prawnym infrastruktury przekazywanej w zarząd.
- Występowanie z wnioskami o dokonanie podziału lub scalania nieruchomości w przypadku nabywania gruntów pod pas drogowy.
- Przygotowanie podkładów geodezyjnych i dokumentów dla celów wykupienia lub wydzierżawienia terenów.
- Prowadzenie problematyki związanej z regulacją stanu prawnego pasa drogowego.
- Obsługa terenowo - prawna innych działów GZDiZ.
- Opiniowanie nabywania nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości.
- Analiza, opiniowanie projektów podziałów przygotowywanych w celu realizacji zadań na podstawie Zezwolenia na Realizacje Inwestycji Drogowej lub innych ustaw związanych z realizacją zadania.
- Wnioskowanie do Wydziału Skarbu o ujawnienie w Księdze Wieczystej zmian wynikających z decyzji ZRID.
- Wyjaśnianie spraw związanych z ewidencją gruntów.
- Prowadzenie działań w zakresie zmian klasoużytków.
- Współpraca z jednostkami organizacyjnymi i wydziałami Urzędu Miejskiego w Gdańsku w zakresie regulacji stanów prawnych gruntów.