Dane kontaktowe i tematy najważniejszych spraw do załatwienia:
Adres biura: |
80-254 Gdańsk, ul. Partyzantów 36, budynek C - pok. 21, 33, 34, 35, 37 |
Godziny pracy: | od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00-15.00 |
Kierownik działu: | Robert Krasowski, tel. 58 52 44 545, e-mail: robert.krasowski@gdansk.gda.pl; |
Z-ca kierownika działu: | Wiesław Szańca, tel. 58 52 44 545, e-mail: wieslaw.szanca@gdansk.gda.pl; bud. C, pok. 21 |
Z-ca kierownika działu: | Katarzyna Sobocińska, tel. 58 52 44 545, e-mail: katarzyna.sobocinska@gdansk.gda.pl; bud. C, pok. 37 |
Sprawy dotyczące bieżącego utrzymania, naprawy i remontów dróg |
Z uwagi na charakter pracy inspektorów i ich częstą obecność w terenie zgłoszenia prosimy kierować do Gdańskiego Centrum Kontaktu, tel. 58 52 44 500. Zgłoszenia przyjmowane są 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu |
Sprawy dotyczące oznakowania pionowego i elementów zabezpieczenia ruchu: |
tel. 58 52 44 545 |
Obsługa techniczna szkód drogowych: |
tel. 58 52 44 543 |
Przejmowanie dróg/ulic, placów zabaw, siłowni, terenów zielonych: |
tel. 58 55 89 593 |
Prezentacja działu
Dział zajmuje się utrzymaniem prawidłowego stanu dróg publicznych: krajowych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych w granicach administracyjnych Miasta Gdańska oraz niepublicznych (wewnętrznych), podlegających zarządowi GZDiZ.
Dział zajmuje się technicznym utrzymaniem, modernizacją (przebudową w ograniczonym zakresie) i remontami istniejących dróg, chodników, urządzeń oraz elementów zabezpieczenia ruchu drogowego, tj. bariery energochłonne, wygrodzenia barierami, słupkami itp.
Do głównych zadań działu należy:
Sekcja Dróg:
- Wykonywanie czynności związanych z pełnieniem funkcji inwestora dla zadań polegających na budowie, przebudowie lub remontach dróg.
- Pełnienie funkcji inwestora w zakresie bieżącego utrzymania nawierzchni jezdni, chodników, dróg rowerowych, placów i kontroli ruchu drogowego, w tym w szczególności:
- przeprowadzanie objazdów dróg z uwzględnieniem wpływy stanu technicznego dróg, oznakowania drogowego i elementów zabezpieczenia ruchu drogowego na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- przeprowadzanie okresowych i specjalnych kontroli stanu infrastruktury drogowej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu tego stanu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- dokonywanie objazdów dróg z uwzględnieniem wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
- zlecanie, nadzorowanie, odbiór i rozliczanie robót, w tym w m.in.: monitoring i rozliczanie umów obejmujących wykonywanie robót utrzymaniowych, interwencyjnych i zabezpieczających,
- przeciwdziałanie wszelkim zagrożeniom dla ruchu drogowego wynikającym ze stanu dróg,
- wprowadzanie ograniczeń lub wyłączanie dróg z ruchu oraz wyznaczanie objazdów, w sytuacji występowania bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa osób lub mienia,
- utrzymanie miejsc wykonywania kontroli ruchu i transportu drogowego przeznaczonych w szczególności do ważenia pojazdów.
- Udział w uzgadnianiu dokumentacji remontowych i inwestycyjnych dotyczących miejsc wykonywania kontroli ruchu i transportu drogowego przeznaczonych w szczególności do ważenia pojazdów.
- Udział w uzgadnianiu dokumentacji remontowych i inwestycyjnych dotyczących parkingów przeznaczonych dla postoju pojazdów wykonujących przewozy drogowe, wynikającego z konieczności przestrzegania przepisów o czasie prowadzenia pojazdów oraz przepisów o ograniczeniach i zakazach ruchu drogowego oraz ich utrzymanie.
- Przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju.
Sekcja Oznakowania, przejęć i kontroli dróg:
- Bieżące utrzymanie oznakowania drogowego, urządzeń i elementów zabezpieczenia ruchu drogowego, elementów spowalniających ruch drogowy i kontroli ruchu drogowego.
- Zlecanie, nadzorowanie, odbiór i rozliczanie robót, w tym w m.in.: monitoring i rozliczanie umów obejmujących wykonywanie robót utrzymaniowych, interwencyjnych i zabezpieczających.
- Realizacja decyzji Zarządzającego Ruchem Drogowym w zakresie oznakowania drogowego, elementów zabezpieczenia ruchu drogowego i elementów spowalniających ruch drogowy.
- Prowadzenie Książek Dróg.
- Organizacja i przeprowadzanie przeglądów okresowych stanu infrastruktury drogowej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu tego stanu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
- Przeprowadzenie objazdów dróg z uwzględnieniem wpływu stanu technicznego dróg, oznakowania drogowego i elementów zabezpieczenia ruchu drogowego na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
- Przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg, w tym:
- badania kontrolne poziomu tzw. „hałasu drogowego”,
- udział w pracach związanych z obniżeniem poziomu hałasu drogowego.
- Obsługa techniczna zgłaszanych szkód wynikających ze złego stanu technicznego infrastruktury drogowej.
- Przejmowanie w użytkowanie dróg publicznych i wewnętrznych oraz innych terenów, których wskazanym użytkownikiem jest GZDiZ.
- Uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnymi i organizowanie przeglądów gwarancyjnych zadań zrealizowanych przez Dział Dróg.
- Egzekwowanie ustaleń zawartych w protokołach przejęć, odbiorów końcowych i przeglądów gwarancyjnych.
- Archiwizacja dokumentacji związanej z przejęciem infrastruktury w użytkowanie.
- Przeprowadzanie okresowych i specjalnych kontroli stanu infrastruktury drogowej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu tego stanu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Opis procedur: