W najbliższych dniach pojedziemy nowo wybudowanymi odcinkami Nowej Bulońskiej Północnej. Udostępnione dla ruchu zostaną ulice w rejonie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, Warszawskiej i Jabłoniowej.
PIĄTEK - 20.12.2019 r. GODZ. 12.00
Od piątku 20 grudnia udostępniony zostanie układ drogowy w rejonie ul. Bulońskiej i Myśliwskiej oraz odcinek Nowej Bulońskiej Północnej od ul. Kartuskiej w kierunku Stolema.
W piątek, 20 grudnia ok. południa bez utrudnień pojedziemy odcinkiem Nowej Bulońskiej Północnej od skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską oraz nowo wybudowaną ul. Nową Wołkowyską do ronda przy ul. Myśliwskiej.
NOWA BULOŃSKA
Na odcinku Nowej Bulońskiej Północnej kierowcy poruszać się będą już po docelowym układzie drogowym, czyli po dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.
NOWA WOŁKOWYSKA
Ul. Nowa Wołkowyska zostanie udostępniona dla ruchu pojazdów i pieszych zgodnie ze stałą organizacją ruchu. W docelowym układzie funkcjonować będą również chodniki i ścieżki rowerowe.
MYŚLIWSKA POŁUDNIA
Otwarty dla ruchu zostanie również dalszy odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania z Nową Wołkowyską do wykonanej w ramach inwestycji ul. Myśliwskiej Południowej, umożliwiającej dojazd do ul. Morenowe Wzgórze. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami oraz miejscami postojowymi.
STOLEMA
Otwarty dla ruchu zostanie również odcinek Nowej Bulońskiej Północnej, od ronda przy ul. Kartuskiej i Jabłoniowej w kierunku ul. Bulońskiej, na odcinku do ulicy Stolema. Na tym odcinku ul. Stolema będzie dwukierunkowa, z możliwością dojazdu w kierunku ul. Damroki oraz zjazdu w kierunku ronda przy ul. Kartuskiej/ Jabłoniowej. W ramach inwestycji powstała dwukierunkowa, oświetlona jezdnia wraz z chodnikami.
SOBOTA – 21.12.2019 r. GODZ. 12.00
Od soboty, 21 grudnia otwarcie układu drogowego w rejonie ul. Kartuskiej, Jabłoniowej i Warszawskiej
W sobotę, 21 grudnia ok. południa kierowcy pojadą również nowym układem drogowym w rejonie trasy W-Z w kierunku ul. Warszawskiej i Jabłoniowej oraz Kartuskiej, gdzie udostępnione zostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu oraz ulica Limbowa.
KARTUSKA I UL JABŁONIOWA
Skrzyżowanie ul. Nowej Bulońskiej i Kartuskiej i Jabłoniowej będzie funkcjonować jako tymczasowe rondo (jak do tej pory) tylko z 4 wlotami. Odcinek od ronda z ul. Kartuską i Jabłoniową (w kierunku trasy W-Z) do skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową zostanie udostępniony dla ruchu pojazdów, pieszych i rowerów zgodnie ze stałą organizacją.
LIMBOWA
Nowa organizacja ruchu wprowadzona zostanie również na odcinku ulicy Limbowej, która zgodnie z docelową organizacją ruchu, będzie ulicą jednokierunkową umożliwiającą dojazd z Nowej Bulońskiej Północnej w kierunku dzielnicy Jasień.
SKRZYŻOWANIE UL. JABŁONIOWEJ I WARSZAWSKIEJ
W pełnym zakresie funkcjonować będzie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Jabłoniową. Kierowcy pojadą tu zgodnie ze stałą organizacją ruchu, sterowaną sygnalizacją świetlną.
Początkowo projekt Nowej Bulońskiej Północnej zakładał w tej lokalizacji rondo. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano, że bardziej optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji, będzie skrzyżowanie skanalizowane, które zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników, a także poprawi płynności przejazdu.
JABŁONIOWA, LESZCZYNOWA I TURZYCOWA
Otwarcie układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej oznacza również zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej. Na skrzyżowaniu tym przywrócony został ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej. Tymczasowe rondo, które powstało ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane!
PRZEJEZDNOŚĆ NOWEJ BULOŃSKIEJ PÓŁNOCNEJ 13 STYCZNIA 2020 ROKU
13 stycznia planowane jest również otwarcie przejazdu przez 220 metrowy most tzw. „etakadę wenecką”, wybudowany nad potokiem Siedleckim. Dzięki udostępnieniu estakady możliwy będzie przejazd całą trasa Nowej Bulońskiej Północnej, od skrzyżowania ul. Myśliwskiej z Bulońską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską.
Projekt estakady wzorowany był na wiaduktach łukowych budowanych przez starożytnych Rzymian. Jest to pierwsza taka budowa w Polsce, w której zastosowano wieloprzęsłowy schemat 7 łuków na kilkunastometrowych podporach. Na obiekcie pozytywnie zakończyły się próby obciążeniowe, które warunkują udostępnienie mostu do ruchu kołowego. Z uwagi na reżim technologiczny, który narzuca aby niektóre roboty torowe wykonywać tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość, prace na estakadzie zakończone zostaną wiosną przyszłego roku.