AKTUALIZACJA - 31 października
Po przeprowadzonej naprawie barier na łącznicy Trasy Sucharskiego z ul. Elbląską, zamknięty odcinek drogi zostanie otwarty dla ruchu pojazdów. Kierowcy będą mogli ponownie pojechać łącznicą od poniedziałku 31 października od godz. 15:00. W dalszym ciągu odcinek łącznicy pozostanie zamknięty dla ruchu pieszego.
Do uszkodzenia elementów wyposażenia wiaduktu doszło w środę 26 października ok. godz. 15:30. Jadąca łącznicą betoniarka uderzyła w bariery energochłonne, przebiła balustradę i spadła na tory kolejowe. W wyniku wypadku śmierć poniósł kierowca pojazdu.
Dla zachowania bezpieczeństwa ruchu łącznica umożliwiająca zjazd z Trasy Sucharskiego na ul. Elbląską w kierunku centrum Gdańska musiała zostać zamknięta. Wyłączenie z ruchu potrwa do czasu zakończenia czynności przez Policję oraz wprowadzenia tymczasowych zabezpieczeń umożliwiających przywrócenie ruchu na obiekcie. Docelowa organizacja ruchu przywrócona zostanie po zakończeniu prac naprawczych elementów zabezpieczających i elementów wyposażenia obiektu.
Trasa objazdu dla pojazdów poruszających się Trasą Sucharskiego od strony mostu wantowego, chcących zjechać na ul. Elbląską:
- Po minięciu zamkniętej łącznicy należy jechać prosto i zjechać z Trasy na następnym zjeździe na węźle Michałki,
- Po zjeździe na rondzie należy skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) w ul. Michałki przebiegającą pod Trasą Sucharskiego,
- Na kolejnym rondzie należy ponownie skręcić w lewo (trzeci zjazd z ronda) i wjechać na Trasę Sucharskiego w relacji do mostu wantowego,
- Po wjeździe na Trasę Sucharskiego należy zjechać w prawo na następnym węźle i wjechać na ul. Elbląską.
Bariery to niezbędny element wyposażenia obiektów inżynierskich odpowiadający za bezpieczeństwo ruchu drogowego. Podstawowa funkcja bariery to ograniczenie możliwości przejechania pojazdu poza krawędź jezdni. Ponadto bariery energochłonne w sytuacjach awaryjnych mogą pomóc kierowcy w wyprowadzeniu pojazdu na tor ruchu równoległy do bariery – innymi słowy pojazd w miarę możliwości oprze się o barierę, a nie od niej odbije, co zmniejsza ryzyko kolizji z innymi pojazdami. Należy jednak pamiętać, że bariera nie jest stuprocentowym zabezpieczeniem przed wypadkiem – jej skuteczność uzależniona jest m.in. od ciężaru pojazdu i jego prędkości.