Plan prac zakłada nie tylko renowację samej kładki, ale także jej ceglanych przyczółków, które zostaną oczyszczone i wzmocnione. Pokryte zostaną również warstwą hydrofobową, która zabezpieczy przyczółki przed przenikaniem do ich wnętrza wody płynącego pod kładką Kanału Raduni.
Sama konstrukcja stalowa Małego Błędnika zostanie naprawiona, a także oczyszczona, pomalowana i pokryta nową powłoką antykorozyjną. Ponadto wymienione zostaną dotychczasowe deski pomostu, które również będą zabezpieczone przed wilgocią. Zabiegi renowacyjne czekają także ozdobne elementy kładki. Balustrada wraz z dekoracyjnym portalem zwieńczonym herbem Gdańska zostanie zdemontowana i odesłana do pracowni, gdzie odzyska swoją świetność.
Pozostała część pomostu Małego Błędnika zostanie uniesiona z przyczółków i na czas remontu spocznie na specjalnym rusztowaniu wybudowanym pod kładką. Ułatwi to przeprowadzenie renowacji spodnich części obiektu. Dodatkowo nad konstrukcją zamontowana zostanie specjalna plandeka. Zabezpieczy ona zieleń oraz Kanał Raduni przed zanieczyszczeniem w trakcie prac remontowych.
Warto podkreślić, że wykonawca zamierza przeprowadzić naprawę Małego Błędnika za pomocą coraz rzadziej już stosowanej metody niterskiej. Poszczególne elementy łączone będą ze sobą za pomocą nitów, czyli tak, jak oryginalnie w 1900 roku, kiedy kładka została wybudowana według projektu związanego z Gdańskiem niemieckiego inżyniera Johanna Wilhelma Schwedlera. Obecnie ten sposób traci na znaczeniu, ustępując miejsca metodzie spawalniczej.
Ostatni etap prac to wykonanie pamiątkowej tablicy z nazwą obiektu, herbem Gdańska, datą jego powstania oraz remontu.