
Zasady umieszczania reklam wyborczy reguluje Uchwała Krajobrazowa Gdańska
GZDiZ
Zgodnie z Uchwałą Krajobrazową Gdańska reklama wyborcza może mieć formę plakatu, banera lub tablicy o określonych maksymalnych rozmiarach. Można ją umieszczać na:
- wolnostojących konstrukcjach,
- na ażurowych balustradach wygrodzeń lub barier w pasach drogowych,
- na przeszkleniach obiektów.
Zabronione jest natomiast umieszczanie reklam wyborczych na:
- słupach oświetleniowych i trakcyjnych,
- estakadach, kładkach, mostach i wiaduktach,
- tzw. podpórkach rowerowych,
- skrzyżowaniach zarówno w pasach dzielących jak i fragmentach zewnętrznych,
- terenach zielonych np. na drzewach, w parkach, na wydmach, plażach,
- obszarze Głównego Miasta (oznaczonym ulicami Okopowa, Podwale Staromiejskie, Podwale Przedmiejskie oraz rzeką Motławą), na północnym cyplu Wyspy Spichrzów (na północ od ul. Podwale Przedmiejskie),
- terenach przy Hali Widowiskowo-Sportowej na granicy Gdańska i Sopotu, Hali Olivia i Stadionu Piłkarskiego w Letnicy
Opłata za usytuowanie reklamy wyborczej naliczana jest według schematu: powierzchnia reklamy w m2 x liczba dni x stawka opłat (od 2,30 zł do 2,60 zł w zależności od kategorii drogi).