Nowe przejście dla pieszych z azylem na ul. Kartuskiej [AKTUALIZACJA 23.09]

Nowe przejście dla pieszych wyposażone w azyl powstanie na ul. Kartuskiej przy skrzyżowaniu z ul. Życzliwą. Prace związane z jego budową ruszą w poniedziałek 5 września. W ich trakcie wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną.
Nowe przejście powstanie u zbiegu ulic Kartuskiej i Życzliwej
Nowe przejście powstanie u zbiegu ulic Kartuskiej i Życzliwej
fot. Konrad Marciński/GZDiZ

[AKTUALIZACJA 23.09]
Docelowa Organizacja Ruchu zostanie wprowadzona 30 września.


Zakres prac na ul. Kartuskiej obejmuje oprócz wykonania przejścia dla pieszych wraz z azylem także poszerzenie jedni w rejonie skrzyżowania z ul. Życzliwą, a także przebudowę chodnika. Ponadto zamontowane zostanie nowe oświetlenie uliczne.

Roboty na ul. Kartuskiej potrwają od 5 do 26 września. Początkowo toczyć się one będą na chodniku. Od 8 września rozpoczną się prace związane z wykonaniem poszerzenia jezdni i przebudową chodnika w kierunku CH Auchan. Wówczas jezdnia ul. Kartuskiej zostanie zawężona do jednego pasa, a ruch sterowany będzie wahadłową sygnalizacją świetlną. Z użytkowania wyłączony zostanie również chodnik, a ruch pieszych będzie odbywać się drugą stroną ulicy.

Prace na ul. Kartuskiej realizowane są na podstawie umowy na podstawie art. 3 ust. 5 Ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego zawartej z firmą Targo s.a.

W tym miejscu warto wyjaśnić czym taka umowa różni się od umowy drogowej, zawieranej na podstawie art. 16 Ustawy o drogach publicznych, zwanej „szesnastką”.

Umowy zawierane na postawie art. 16 ust. Ustawy o drogach publicznych określają obowiązek inwestora w zakresie budowy lub przebudowy dróg publicznych, w takim zakresie, w jakim wynika to z inwestycji niedrogowej inwestora. Innymi słowy, by dostosował on układ drogowy sąsiadujący np. z nowym budynkiem mieszkalnym czy usługowym pod względem do zwiększonego ruchu samochodowego, pieszego i rowerowego.

Umowy zawierane na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego określają dobrowolne zobowiązanie inwestora. Oznacza to, że nie musiał on budować lub przebudowywać drogi ponieważ np. jego inwestycja będzie generować stosunkowo niewielki ruch. Mimo to inwestor zobowiązał się do zmian w układzie drogowym, żeby zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz polepszyć warunki dojścia i dojazdu do swojej nieruchomości.

Lokalizacja nowego przejścia dla pieszych na ul. Kartuskiej
Lokalizacja nowego przejścia dla pieszych na ul. Kartuskiej
google maps

Gdańskie Centrum Kontaktu
Parkingi w Gdańsku
Civitas- PATK4SUMP