Roboty drogowe na kilometrowym odcinku ul. Sztutowskiej (od mostu nad Czarną Łachą do bramy wjazdowej na teren rafinerii Grupy Lotos) podzielono na etapy. Pierwszym z nich było sfrezowenie istniejącej nawierzchni wraz z wzmocnieniem podbudowy jezdni. Następnie wymienione zostały krawężniki, a ostatnim etapem było ułożenie nowej warstwy bitumicznej.
Ulica Sztutowska obarczona jest przede wszystkim transportem ciężkim do zakładów przemysłowych i Rafinerii Gdańskiej. Aby wydłużyć jej trwałość dobrano odpowiednią technologię remontu nawierzchni. Zdecydowano się na sprawdzony w trudnych warunkach eksploatacyjnych asfalt wysokomodyfikowany polimerami. Nowoczesne lepiszcza są elastyczne, odporne na koleinowanie i spękania. Będziemy obserwować jak sprawdza się nowa nawierzchnia w praktyce.
Remont wykonany został w ramach porozumienia podpisanego pomiędzy miastem Gdańsk a spółką LOTOS Asfalt Sp. z o.o. która na remont przeznaczyła 1 mln zł. Koszt remontu ul. Sztutowskiej wyniósł ponad 2 mln zł.