Skrzyżowania na głównych ulicach Gdańska
Zmodernizowanych zostanie łącznie pięć skrzyżowań na ważnych arteriach komunikacyjnych: ul. Chłopskiej z ulicami Obrońców Wybrzeża i gen. Bora-Komorowskiego, ulic Prezydenta Kaczyńskiego i Czarnego Dworu, ulic Jaśkowa Dolina i Rakoczego, al. Sikorskiego i ul. Cienistą oraz al. Zwycięstwa z ul. Orzeszkowej.
Bezpieczniej dla pieszych i kierowców
Na ul. Chłopskiej dostawione zostaną dwa dodatkowe sygnalizatory bezpośrednio przed skrzyżowaniami z ul. Obrońców Wybrzeża w kierunku Żabianki oraz ul. Bora-Komorowskiego w kierunku Zaspy. Sygnalizatory ustawione zostaną na wyspie centralnej skrzyżowania, przez którą przebiega torowisko tramwajowe i będą lepiej widoczne dla pojazdów skręcających w lewo.
Nowe sygnalizatory na Przymorzu pojawią się także na przejściu dla pieszych przez ul. Czarny Dwór przy skrzyżowaniu z ul. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Na dwuetapowym przejściu zwiększy się liczba sygnalizatorów z dwóch do czterech, co pozwoli łatwiej zauważyć obecne światło.
Na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Cienistą na Chełmie zmieniony zostanie program sygnalizacji świetlnej w kontekście przejścia dla pieszych na chodniku prowadzącym do centrum handlowego oraz sygnalizatora kierunkowego dla pojazdów wyjeżdżających z niego na pasie do skrętu w prawo w ul. Cienistą.
Sygnalizator dla pieszych wyświetlać będzie stale sygnał zielony, natomiast dla kierowców światło czerwone z zieloną strzałką. Tym samym będą oni zmuszeni zatrzymać się przed przejściem, przepuścić pieszych i rowerzystów, a następnie kontynuować jazdę bez konieczności czekania na zielone światło.
Priorytet dla komunikacji miejskiej
Dwie ostatnie zmiany wprowadzone zostaną z myślą o pasażerach komunikacji miejskiej. Na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i ul. Rakoczego w kierunku ul. Kartuskiej, na wyjeździe ze wspólnego pasa autobusowo-tramwajowego sygnalizator dla autobusów przesunięty zostanie w głąb ul. Rakoczego. Dzięki temu wydłuży się pas wyjazdowy dla autobusów, które nie będą blokować torowiska, szczególnie w przypadku pojazdów przegubowych. Przesunięcie sygnalizatora oznaczać będzie również konieczność wymalowania nowej linii warunkowego zatrzymania.
Druga zmiana dotyczy skrzyżowania al. Zwycięstwa i ul. Orzeszkowej w Aniołkach. Zaktualizowany zostanie program sterowania sygnalizacją świetlną, nadając priorytet tramwajom, a ich nadjeżdżanie wykryją dodatkowo zamontowane urządzenia detekcyjne. Dla poprawy bezpieczeństwa kierowców skręcających z al. Zwycięstwa w lewo w ul. Orzeszkowej na istniejącym sygnalizatorze umieszczony będzie sygnalizator pomocniczy. Ułatwi on obserwację świateł kierowcom pojazdów oczekujących na przejazd tuż przed torowiskiem.