Zmiana w organizacji ruchu na wspomnianym skrzyżowaniu wprowadzona została 10 maja. Wówczas pojawiło się nowe oznakowanie poziome i pionowe, które pozwala na skręt w lewo z al. Armii Krajowej na al. Havla już nie tylko z jednego, a z dwóch pasów. Kierowcy mają bowiem do dyspozycji istniejący odrębny lewoskręt, a także mogą wykonać manewr skrętu z pasa umożliwiającego jazdę na wprost.
Założeniem wprowadzonych zmian, w ramach których przeprogramowano również sygnalizację świetlną, była poprawa przepustowości ruchu na skrzyżowaniu i zmniejszenie zatorów drogowych. A te w godzinach szczytowych potrafiły sięgać aż od estakady przy al. Sikorskiego.
Odczyty danych z pętli indukcyjnych (detektorów ruchu wtopionych w asfalt) mierzących ruch na skrzyżowaniu wskazały, że w godzinach szczytowych (14.00 – 18.00) wprowadzone zmiany pozwoliły przejechać przez skrzyżowanie 40% więcej pojazdów. Dla przykładu pik komunikacyjny zmierzony w kwietniu wyniósł 1050 pojazdów na godzinę. Z kolei w maju ta liczba wyniosła 1400 – 1450 pojazdów, co daje jasny dowód, że dzięki zmianom przez skrzyżowanie przejeżdża obecnie więcej pojazdów.
Zanotowane odczyty w ujęciu globalnym dają wynik skrócenia czasu przejazdu na skrzyżowaniu w kierunku Obwodnicy o blisko 40%. W ślad za tym zmniejszyły się też kolejki pojazdów oczekujących na przejazd przez skrzyżowanie o 32%, a liczba zatrzymań na skrzyżowaniu spadła o 22%.
Zmiany w organizacji ruchu działają jednak nie tylko w szczycie komunikacyjnym. Zaobserwowano bowiem znaczną minimalizację zatorów poza szczytem oraz w weekendy. Co więcej w szczycie popołudniowym poprawie uległy również warunki ruchu na wlocie al. Armii Krajowej w kierunku centrum.
Doświadczenie trzech miesięcy obserwacji pozwoliło także na zanalizowanie zachowania kierowców po wprowadzonych zmianach w organizacji ruchu. Według danych policyjnych nie odnotowano w tym czasie ani jednej kolizji pojazdów, co więcej poprawiła się segregacja pojazdów skręcających w lewo. Już w momencie skręcania kierowcy ustawiają się na właściwym dla siebie pasie, jadąc dalej w stronę pętli tramwajowej lub zjeżdżając na osiedla, co zmniejsza efekt „przeplatania się” pojazdów na pasach, upłynniając ruch i zmniejszając ryzyko kolizji.