Działania administracyjne [PODSUMOWANIE 2021 ROKU]

Wydawanie decyzji, zezwoleń, identyfikatorów i kart. Przygotowywanie pism i zarządzeń. Korespondencja z mieszkańcami, przedsiębiorcami i instytucjami. Praca administracyjna to również część działalności Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. W 2021 roku załatwione w ten sposób sprawy można liczyć w tysiącach.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w ciągu roku proceduje tysiące spraw mieszkańców Gdańska
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w ciągu roku proceduje tysiące spraw mieszkańców Gdańska
fot. Karol Stańczak/GZDiZ

Zajęcia pasa drogowego

Jedną z najczęstszych spraw procedowanych w GZDiZ jest uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego. Potrzebne jest ono do zgodnego z prawem przeprowadzenia prac budowlanych w pasie drogowym, np. remontu nawierzchni jezdni, modernizacji sieci wodociągowej, budowie kanalizacji deszczowej, ustawieniu rusztowań i wielu innych.

W 2021 roku takich decyzji wydaliśmy w sumie 1371. To liczba nieco niższa niż w latach ubiegłych – w 2019 roku wydaliśmy 1542 zezwolenia, a w poprzednim 1412.

Wśród tegorocznych zezwoleń najwięcej dotyczyło prac wodno-kanalizacyjnych (304) oraz związanych z sieciami gazowymi (245). Dużą grupę zezwoleń stanowiły również te dotyczące prac przy sieciach energetycznych (181). Z kolei 218 zezwoleń dotyczyło zajęcia pasa drogowego na potrzeby ustawienia rusztowań bądź kontenerów budowlanych.

Oprócz decyzji zezwalających na zajęcia pasa pod planowe prace budowlane, wydaliśmy również 125 decyzji na awaryjne zajęcia pasa drogowego związane z pilnymi pracami naprawczymi.

W 2021 roku rozpatrzyliśmy także 918 wniosków na usytuowanie w pasie drogowym urządzeń i obiektów budowlanych (w 2020 roku było to 877 wniosków). To np. przyłącza energetyczne lub różnego rodzaju skrzynki i szafki instalacyjne. Ponadto wystawiliśmy także 937 specjalnych identyfikatorów umożliwiających wjazd pojazdów ciężarowych na ulice, gdzie na co dzień obowiązuje zakaz ruchu takich pojazdów. Takie zezwolenia wydajemy m.in. pojazdom obsługującym place budowy. W 2020 roku liczba wydanych identyfikatorów wyniosła 615.

Ewidencja dróg

Ważną dziedziną w szeregu zadań realizowanych przez GZDiZ jest prowadzenie ewidencji dróg znajdujących się na terenie miasta Gdańska. W tej materii w ciągu roku wydaliśmy ok. 330 zaświadczeń o dostępie do drogi publicznej, przygotowaliśmy warunki techniczne do ok. 240 projektów drogowych inwestycji, a także wydaliśmy ok. 150 opinii potrzebnych do dzierżawy gruntów gminy miasta Gdańska i ponad 50 opinii potrzebnych do przygotowania przetargów na zbycie nieruchomości miejskich.

Korespondencja

Wprowadzone ze względów sanitarnych ograniczenia możliwości bezpośredniego załatwienia spraw w siedzibie GZDiZ, sprawiły, że podobnie jak w 2020 roku, dużą część spraw załatwialiśmy na odległość – elektronicznie lub korespondencyjnie. 2021 rok zamknęliśmy z 60 tys. zarejestrowanych elektronicznie wniosków i pism. Do mieszkańców wysłaliśmy w sumie 46 708 przesyłek pocztowych, w tym 43 108 listów poleconych. To liczba o 13 tys. wyższa niż w 2020 roku i o 24 tys. wyższa w porównaniu z rokiem 2019.


Gdańskie Centrum Kontaktu
Parkingi w Gdańsku
Civitas- PATK4SUMP