Nazwa procedury:
Postępowanie w sprawie wydania zgody na usytuowanie obiektu budowlanego w odległości mniejszej niż określona w art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi publicznej
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zgody na usytuowanie obiektu budowlanego w odległości mniejszej niż określona w ustawie o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r., na druku stanowiącym załącznik do niniejszej procedury lub o treści tożsamej który powinien zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko, adres lub nazwę i siedzibę podmiotu występującego o wydanie decyzji oraz uzgodnienie wraz z określeniem numeru KRS, PESEL;
- lokalizację planowanego usytuowania obiektu budowlanego.
Do wniosku należy dołączyć:
- projekt zagospodarowania terenu, sporządzony na kopi mapy zasadniczej w skali 1:500 i poświadczonej przez projektanta za zgodność z oryginałem poświadczonej przez projektanta za zgodność ze stanem faktycznym - 2 egz.,
a) na planie sytuacyjnym zwymiarować odległości do krawędzi jezdni wnioskowanego obiektu;
b) w przypadku obowiązywania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, na mapie należy nanieść linie rozgraniczające drogi oraz przedłożyć oświadczenie projektanta o zgodności rozwiązań z tym planem; - oryginalne pełnomocnictwo lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, udzielone przez inwestora projektantowi (konkretnej osobie) do reprezentowania go w sprawach związanych z projektowaną siecią;
- dowód opłaty skarbowej w wysokości 17,00 złotych. za okazanie jednego pełnomocnictwa (art. 1, ust. 1, pkt 2 oraz art. 6, ust. 1, pkt 4 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.);
- inne (zależne od charakteru zamierzonej inwestycji).
Opłata skarbowa
Opłata skarbowa:
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, albo jego odpisu, wypisu lub kopii: 17,00 złotych.
Sposób uiszczenia opłaty:
Przelewem na rachunek bankowy: Bank PeKaO S.A. nr konta: 31 1240 1268 1111 0010 3877 3935.
Informacje dodatkowe:
- obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictw:
- udzielanych między małżonkami, wstępnym, zstępnym, rodzeństwu, jak również sytuacji,
- gdy pełnomocnictwa udziela podmiot zwolniony z opłaty skarbowej na mocy przepisów odrębnych (np. osoby legitymujące się zaświadczeniem o korzystaniu ze świadczeń opieki społecznej z powodu ubóstwa);
- obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej powstaje:
- w momencie złożenia wniosku o wydanie decyzji podlegającej opłacie, jak również
- z chwilą złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa;
- opłacie skarbowej podlega:
- wniosek o wydanie decyzji w konkretnej sprawie, toczącej się w jednym postępowaniu administracyjnym, jak również
- złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa do reprezentowania inwestora w jednym postępowaniu administracyjnym;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od wniosku o wydanie decyzji, jak również dowód uiszczenia opłaty skarbowej od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa należy załączyć do składanego wniosku (uiszczone w dniu złożenie wniosku);
- opłacie skarbowej w niniejszym postępowaniu administracyjnym podlega jedynie złożenie pełnomocnictwa uprawniającego do działania w imieniu inwestora, związane bezpośrednio z tym postępowaniem (Gdański Zarząd Dróg i Zieleni). W związku z powyższym opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone wcześniej, załączone do wniosku, jako dowód umocowania do udzielania dalszych pełnomocnictw.
Termin i sposób załatwienia:
Do jednego miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy, od dnia wszczęcia postępowania, przy czym do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony (np. niekompletny wniosek) albo przyczyn niezależnych od organu.
Miejsce składania dokumentów:
- Pocztą na adres:
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk. - Bezpośrednio:
Biuro Obsługi Klienta Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, 80-254 Gdańsk, ul. Partyzantów 36, budynek A. Czynne: pn., wt., czw., pt. od 7:00 do 15:00, śr. w godz. od 7:00 do 16:30, tel. 58 341 20 41; fax 58 52 44 609.
Dział prowadzący sprawę:
Dział Uzgodnień - 80-432 Gdańsk, ul. Stanisława Wyspiańskiego 9a
Przyjmowanie klientów odbywa się w każdą środę w godz. 7:30 - 14:30, natomiast pozostałe dni są dniami wewnętrznymi. Powyższe terminy dotyczą również kontaktu telefonicznego.
Sprawy dotyczące uzgodnień z podziałem na rejony:
- Stogi, Wyspa Sobieszewska, Przeróbka, Westerplatte, Młyniska, Letnica, Nowy Port – tel. 58 55 89 716, pok. 127
- Trakt św. Wojciecha, Orunia, Olszynka, Rudniki - tel. 58 55 89 712, pok. 128
- Śródmieście, Dolne Miasto, Młode Miasto – tel. 58 55 89 709, pok. 137
- Chełm z dzielnicą Gdańsk Południe, Orunia Górna, - tel. 58 55 89 717, pok. 129
- Suchanino, Wzgórze Mickiewicza, Siedlce, Aniołki, Wrzeszcz, Brzeźno tel. 58 55 89 713, pok. 128
- Ujeścisko, Łostowice, Brętowo, Piecki-Migowo tel. 58 55 89 718, pok. 127
- Jasień, Szadółki, Kiełpino Górne, Smęgorzyno, Kokoszki tel. 58 55 89 673, pok. 129
- Matarnia, Osowa tel. 58 55 89 707, pok. 129
- Oliwa, Przymorze, Żabianka, Zaspa tel. 58 55 89 711, pok. 127
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do organu odwoławczego, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku. Odwołanie należy wnieść za pośrednictwem organu, który wydał decyzję tj. Dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie należy kierować na adres: Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t. j. Dz.U. z 2022 poz. 1693 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.- Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 poz. 2351 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dróg publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1518)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz.U. z 2022 poz. 2000 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 1923 z późn. zm.)
Rozpatrzenie sprawy zgodnie z ww. procedurą wymaga podania danych osobowych wnioskodawcy oraz pełnomocnika (jeśli występuje), w zakresie imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL, adresu zamieszkania (adresu do korespondencji), numeru telefonu, adresu poczty elektronicznej, Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni, ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk, który będzie ich administratorem.
Informujemy Państwa, że podane dane osobowe są przetwarzane w celu wydania decyzji administracyjnej w przedmiocie lokalizacji lub przebudowy zjazdu z drogi publicznej oraz uzgodnienia projektu budowlanego zjazdu.
Informujemy, że mają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich prostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania; prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Ponadto, mają Państwo prawo do wniesienia skargi do krajowego organu nadzorczego w zakresie ochrony danych osobowych. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych nie powoduje cofnięcia skutków ich dotychczasowego przetwarzania. Państwa dane będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 roku poz. 164 z późn. zm.).
Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowi art. 20 pkt 8 oraz art. 29 ustawy o drogach publicznych oraz art. 55 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Formularze do pobrania: