Witryna

Witryna jest wizytówką lokalu i zaproszeniem dla potencjalnego klienta. Odpowiednio przemyślana aranżacja, skierowana do właściwych odbiorców zachęca przechodniów do wejścia do sklepu czy zakładu albo zapadnie na długo w pamięć przyszłego klienta. Przeważająca część z nas postrzega świat zmysłem wzroku, co oznacza, że decyzje zakupowe również możemy podejmować pod wpływem bodźców wizualnych. Takim bodźcem, który wpłynie na decyzję kupującego może być kolor lub kompozycja, ale warto też wiedzieć, że klienci chętniej wybierają produkt, który jest przedstawiony w określonym kontekście, czyli z „dopowiedzianą historią”.

Na witrynie znaleźć się może:

  • reklama [1]
  • szyld [2]
  • drobna informacja [3]

1. Reklama w witrynie

Aranżację witryny możesz uzupełnić o napisy na przeszkleniu z ofertą lokalu. To dobre miejsce do poinformowania np. o trwającej promocji, aktualnym menu czy ofercie dnia. Zaletą ręcznie kaligrafowanych liter jest możliwość szybkiego i estetycznego wykonania napisu, a także jego łatwe usunięcie. Stosując znaki malowane po wewnętrznej stronie szyby należy wykonać je w odbiciu lustrzanym.

UWAGI TECHNICZNE:

  • Znaki można umieścić tylko w parterze budynku
  • Powierzchnia napisów nie może zasłaniać więcej niż:
    • 20% przeszklenia dla dzielnic historycznych (obszar S0 i SR)
    • 30% dla pozostałych obszarów miasta.
Grafika C.1

Jak liczyć reklamę w witrynie:

Przeszklenie = 1 kwatera okna. Wyrysuj linie obejmując znaki bez tła w polu np. prostokąta. Podziel uzyskane wartości powierzchni planowanej reklamy przez powierzchnię przeszklenia, wynik musi wynieść do 30% przeszklenia (20% w obszarach S0 i SR).

Grafika C.2

2. Szyld w witrynie

Jeśli na budynku, nad witryną lokalu brakuje tzw. pola szyldowego (miejsca w obrębie pasa elewacji pomiędzy Twoją witryną a oknami pierwszego piętra) to szyld może zostać umieszczony w witrynie. Szyld w witrynie może przyjąć formę wyklejanych liter bądź ręcznej kaligrafii lub podwieszonych znaków bez tła. Wyklejenie szyldu w witrynie jest zazwyczaj tańsze i prostsze niż szyld równoległy. Umieszczenie szyldu po wewnętrznej stronie lokalu powoduje, że nie będzie on narażony na działanie czynników atmosferycznych, a jego usunięcie nie pozostawi na elewacji śladów. Nie kopiuj jednak szyldu we wszystkich oknach, ale ogranicz się do jednego.

UWAGI TECHNICZNE:

  • Łączna powierzchnia przysłonięcia witryny reklamą (kaligrafią, znakami bez tła) nie może przekroczyć:
    • 20% powierzchni przeszklenia dla dzielnic historycznych
    • 30% dla pozostałych obszarów miasta.
  • Szyld w witrynie może zająć 20% przeszklenia-niezależnie od obszaru
Grafika C.3

3. Drobna informacja

W witrynie można dodatkowo umieścić niewielkie naklejki informacyjne o łącznej powierzchni formatu kartki papieru A4 np. informacje o płatności kartą, programach lojalnościowych czy przyjmowanych bonach.