Szyld wizytówkowy to odrębny rodzaj reklamy, który swoją funkcją przypomina tablicę informacyjną. Możesz na nim umieścić, poza nazwą firmy, informacje m.in. o godzinach otwarcia, przyjęć czy rejestracji.
Szyld wizytówkowy stosuje się dla lokali, które nie posiadają bezpośredniego wejścia od ulicy lub gdy wiele lokali korzysta z tego samego wejścia do obiektu. Ze względu na swoje niewielkie wymiary estetyka szyldu wizytówkowego musi być podporządkowana jego czytelności. Umieszczając kilka szyldów wizytówkowych, jeden pod drugim, należy je ujednolicić pod względem wysokości, kolorystyki czy kroju pisma.
Szyldy wizytówkowe mogą być umieszczane pojedynczo lub zbiorczo na:
- tablicy wizytówkowej zamontowanej na budynku [1]
- wolnostojącym pylonie wizytówkowym [2]
- pylonie zbiorczym [3]
1. Tablica wizytówkowa na budynku
To sposób na umieszczenie jednego lub kilku szyldów wizytówkowych na ścianie budynku. Tablica wizytówkowa pozwala na rozmieszczenie szyldów w uporządkowany sposób według jednolitych zasad (barw, wymiarów, odstępów między nimi czy sposobu wyrównania). Zaletą tablicy wizytówkowej jest możliwość wymiany szyldu bez konieczności każdorazowego ingerowania w ścianę budynku. Zwyczajowo stosowana jest w budynkach biurowych, gdzie obok nazwy firmy podane jest również piętro oraz numer pokoju, w którym podmiot się znajduje.
UWAGI TECHNICZNE:
- powierzchnia pojedynczego szyldu – maks. 0,1 m2 czyli tabliczka o wymiarach np. 100 x 10 cm lub 50 x 20 cm
- szerokość tablicy – nie więcej niż szerokość jednego lub kilku zgrupowanych szyldów wizytówkowych
- wysokość całej tablicy – maks. 2 m
- odległość tablicy od ściany – maks. 15 cm
- Na materiałach szlachetnych i elementach dekoracyjnych budynku możesz zamieścić wyłącznie przezierną tablicę (szkło lub PVC) mocowaną na kołkach dystansowych np. w fugach między cegłami.
- Niektóre budynki mogą posiadać indywidualne wymogi dotyczące wyglądu reklam, przed projektowaniem reklamy warto skontaktować się z właścicielem budynku.
![]() |
2. Pylon wizytówkowy wolnostojący
Daje możliwość umieszczenia jednego lub kilku szyldów wizytówkowych w formie wolnostojącej. Pylon wizytówkowy pozwala na rozmieszczenie szyldów w uporządkowany sposób według jednolitych zasad (barw, wymiarów, odstępów między nimi czy sposobu wyrównania). Możesz zastosować pylon przy wejściu na teren nieruchomości w sytuacji, gdy lokal jest oddalony od ulicy np. przy furtce lub bramie. Zaletą pylonu wizytówkowego jest możliwość wymiany szyldu bez konieczności każdorazowego ingerowania w ścianę budynku. Zwyczajowo stosowany jest w budynkach biurowych, gdzie obok nazwy firmy podane jest również piętro, na którym znajduje się dany podmiot.
UWAGI TECHNICZNE:
- Na pylonie możesz umieścić:
- pojedynczy szyld o powierzchni maks. 0,1 m2 czyli tabliczka o wymiarach np. 100 x 10 cm lub 50 x 20 cm – np. gdy prowadzisz warsztat lub gabinet w domu jednorodzinnym
- kilka szyldów o maksymalnej powierzchni każdego z nich – 0,1 m2
- Pylon powinien mieć:
- wysokość pylonu – maks. 2 m w dzielnicach historycznych i 3 m w pozostałych obszarach miasta
- szerokość pylonu – nie więcej niż szerokość szyldu wizytówkowego powiększonego o pole ochronne
- pole ochronne może wynosić maks. połowę wysokości 1 tabliczki wizytówkowej, czyli dla tabliczki o wys. 20 cm – 10 cm
- Na jednej nieruchomości możesz postawić wyłącznie jeden pylon
- Minimalna odległość od innych reklam wolnostojących (np. kolejny pylon wizytówkowy, pylon zbiorczy, słup reklamowy, maszt flagowy, citylight, billboard, totem) wynosi 35 m.
![]() |