Od starszego referenta do specjalisty ds. architektury krajobrazu w Dziale Projektowania Przestrzeni Publicznej

Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk na podstawie art. 11 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 530) ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:

I. Określenie stanowiska:

Od starszego referenta do specjalisty ds. architektury krajobrazu w Dziale Projektowania Przestrzeni Publicznej - 2 etaty

II. Kandydat przystępujący do naboru winien spełniać następujące wymagania:

1. Niezbędne:

  • wykształcenie wyższe na kierunku architektury krajobrazu lub inny pokrewny kierunek przyrodniczy;
  • dla stanowiska specjalisty wymagany jest udokumentowany co najmniej 2-letni staż pracy;
  • doświadczenie projektowe w zakresie zagospodarowania przestrzeni publicznych (parki, skwery, place, mała architektura);
  • dobra znajomość przepisów ogólnokrajowych oraz miejscowych mających zastosowanie w zakresie projektowania i funkcjonowania przestrzeni publicznej;
  • znajomość problematyki związanej z zielenią miejską;
  • dobra znajomość komputerowych programów projektowych (AutoCad);
  • dobra znajomość pakietu MS Office;
  • czynne prawo jazdy kat. B;
  • umiejętność redagowania dokumentów i pism;
  • bardzo dobra orientacja w zakresie współczesnych trendów projektowania przestrzeni publicznych na świecie;
  • umiejętność klarownego i prawidłowego prezentowania rozwiązań projektowych;
  • zaangażowanie i własna inicjatywa
  • wysoki poziom kreatywności;
  • umiejętność pracy w zespole,
  • bardzo dobra organizacja pracy;
  • predyspozycje techniczne i estetyczne;
  • konsekwencja w wymaganiu i egzekwowaniu należytej jakości rozwiązań projektowych i wykonawstwa;
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  • niekaralność – brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nieposzlakowana opinia.

2. Pożądane:

  • posiadanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych takich jak np. kursy, szkolenia, studia podyplomowe związane z rozwojem przestrzeni publicznych, wzornictwa lub grafiki;
  • potwierdzenia udziału w konkursach na koncepcję przestrzeni publicznych (także jako części kompleksów architektonicznych lub urbanistycznych);
  • doświadczenie w prowadzeniu konsultacji ze społecznościami lokalnymi, z organizacjami pozarządowymi, itp., w dziedzinie rozwiązań projektowych;
  • doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku związanym z projektowaniem przestrzeni publicznej lub w organach administracji publicznej;
  • znajomość komputerowych programów graficznych (pakiet Adobe) i projektowych (SketchUp);
  • umiejętność tworzenia wizualizacji 3D;
  • znajomość topografii Gdańska;
  • pożądane są dla powyższych stanowisk takie cechy osobowe jak otwartość i łatwość nawiązywania kontaktów społecznych oraz umiejętności negocjacyjne.

III. Zakres zadań wykonywanych na danym stanowisku:

  • przygotowanie, analiza i ocena materiałów do opracowań projektowych, w tym przeprowadzanie wizji lokalnej terenu objętego zamierzeniem projektowym;
  • opracowanie lub współudział w opracowaniu koncepcji projektowych, wytycznych do dalszych etapów projektowych zadań polegających na kreowaniu, modernizacji, rewaloryzacji przestrzeni publicznych;
  • przygotowanie lub współudział w przygotowaniu wniosków o wszczęcie postępowań, zamówień publicznych oraz obsługa zadań celowych dotyczących przestrzeni publicznej, realizowanych przez GDZiZ w szczególności ze środków Budżetu Obywatelskiego oraz Rad Dzielnic;
  • prowadzenie procedur formalno-prawnych, niezbędnych w procesie projektowania i uzyskania stosowanych zezwoleń i decyzji administracyjnych, w tym bezpośredni kontakt z właściwymi instytucjami w ramach przygotowania inwestycji do realizacji;
  • dokonywanie odbioru dokumentacji i sprawdzanie; kompletności opracowań, zgodnie z zakresem umowy i przedmiotem zamówienia, kompletności uzgodnień, zgodności z programem;
  • udział w organizacji konkursów, konsultacji społecznych, warsztatów w zakresie zagospodarowania i rewaloryzacji przestrzeni publicznych;
  • inicjowanie działań zmierzających do rozwoju terenów przestrzeni publicznej;
  • opracowanie wytycznych projektowych, standardów zagospodarowania przestrzeni publicznej oraz opiniowanie dokumentacji projektowych w zakresie rozwiązań wpływających na jakość przestrzeni publicznej;
  • udział w procesie nadzorowania robót budowlanych związanych z zagospodarowaniem przestrzeni publicznej;
  • udział w komisjach dot. odbioru od inwestora zastępczego nowych terenów przestrzeni publicznej, placów zabaw oraz innych elementów służących rekreacji na terenie miasta Gdańska, będących/mających być w zarządzie GZDiZ;
  • współpraca z właściwym Konserwatorem Zabytków, wydziałami Urzędu Miejskiego w Gdańsku, organizacjami pozarządowymi i społecznością lokalną oraz innymi podmiotami zaangażowanymi w proces rozwoju przestrzeni publicznej;
  • podejmowanie inicjatyw służących ochronie ładu przestrzennego i podnoszeniu jakości przestrzeni publicznej;
  • współpraca z innymi Działami GZDiZ w zakresie powierzonych zadań;
  • wykonywanie innych poleceń przełożonych, dotyczących problematyki terenów zieleni miejskiej, w zakresie wynikającym z posiadanych kwalifikacji zawodowych i powierzonych obowiązków;
  • stosowanie i przestrzeganie przepisów obowiązujących aktów prawnych przy prowadzeniu spraw związanych z powierzonymi zadaniami, w szczególności Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Prawo Budowlane, Ustawy o ochronie przyrody, Ustawy prawo zamówień publicznych, Ustawy o finansach publicznych oraz Ustawy o drogach publicznych oraz Ustawy o drogach publicznych itp.;
  • bieżące utrzymanie czystości na stanowisku pracy;
  • przestrzeganie przepisów Kodeksu Pracy, BHP, PPOŻ. i OC.

IV. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

  • Praca biurowo-terenowa, przy czym w terenie wynosi do 50% czasu pracy;
  • Praca w warunkach bezpośredniego oddziaływania czynników atmosferycznych.

V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest wyższy niż 6%.

VI. Wymagane dokumenty aplikacyjne:

  • list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.) tj. imię (imiona) i nazwisko, datę urodzenia, miejsce zamieszkania (adres dla korespondencji), wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia,
  • portfolio – min. 3 projekty lub zdjęcia z realizacji zagospodarowania z zakresu przestrzeni publicznej;
  • kserokopie dokumentów poświadczających wymagane wykształcenie (dyplomy, świadectwa),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (ukończone studia podyplomowe, kursy, zdobyte uprawnienia, certyfikaty umiejętności lub certyfikaty językowe),
  • kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy,

oraz na podstawie art. 221 § 4 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.), w związku z art. 6 i 13 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.:

  • oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany zostanie do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego),
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o nieposzlakowanej opinii,

oraz

  • oświadczenie, wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji, jeśli przekazane dane osobowe wykraczają poza wskazany wyżej zakres ( na podst. art.  221a ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 1998 r., nr 21, poz.94 ze zm.)   

Złożone dokumenty należy podpisać własnoręcznym podpisem.

Jednocześnie zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) Gdański Zarząd Dróg i Zieleni (GZDiZ) informuje, iż:

  • administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze jest GZDiZ;
  • kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w GZDiZ – iod@gdansk.gda.pl, tel. 58 52 44 509;
  • dane osobowe przetwarzane będą dla potrzeb rekrutacji - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c (w odniesieniu do danych wymaganych do przeprowadzenia procesu rekrutacji) oraz art. 6 ust. 1 lit. a (w przypadku przekazania danych, które nie są wskazane w ogłoszeniu o naborze jako dane niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji) RODO, w związku z przepisami Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r. oraz Zarządzenia 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisku urzędnicze w GZDiZ;
  • dane osobowe będą przechowywane zgodnie z procedurą zawartą w Zarządzeniu 18/2009 Dyrektora GZDiZ z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu naboru na wolne stanowisko urzędnicze w GZDiZ, w przypadku osób niezatrudnionych w GZDiZ nie dłużej niż przez 2 lata;
  • odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (np. sądy, prokuratura, policja), jeśli wystąpią do GZDiZ o udostępnienie tych danych, oraz firmy świadczące usługi informatyczne na rzecz GZDiZ (w związku z przetwarzaniem danych osobowych w systemach informatycznych użytkowanych przez GZDiZ);
  • GZDiZ nie zamierza przekazywać do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej danych osobowych osób ubiegających się o zatrudnienie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
    do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  • osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
  • podanie danych osobowych wskazanych w ogłoszeniu o naborze jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest w pełni dobrowolne;
  • dane osobowe osób ubiegających się o zatrudnienie nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji lub profilowania.

Zgodnie z Ustawą o ochronie sygnalistów, w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, opracowano wewnętrzną procedurę zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Informacje na temat procedury dostępne są w BIP – Gdański Zarząd Dróg i Zieleni.

Oferujemy pracę:

  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
  • umowa o pracę na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, z możliwością jej przedłużenia,
  • oferowane wynagrodzenie w przedziale: 6.900,00 zł – 9.268,00 zł brutto.  

Ostateczna kwota będzie uzależniona od posiadanego doświadczenia i kompetencji.

W skład wynagrodzenia wchodzą: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, premia regulaminowa w wysokości 15%, premia motywacyjna (zgodnie z regulaminem wynagradzania i premiowania pracowników GZDiZ).

Termin składania aplikacji od dnia 25.03.2025 r. do dnia 14.04.2025 r.

Zainteresowane osoby prosimy o składanie ofert osobiście, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Od starszego referenta do Starszego specjalisty ds. architektury krajobrazu”, w kancelarii GZDiZ budynek „A” lub listownie na adres: ul. Partyzantów 36, 80-254 Gdańsk, (liczy się data wpływu do GZDiZ). Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w BIP (bip.gdansk.pl), na stronie internetowej GZDiZ (gzdiz.gda.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Informujemy, że złożonych ofert nie odsyłamy.